שירות לתושב

איכות חיים ושירות לתושב

בכל מה שקשור לאיכות החיים של תושבות ותושבי פתח תקווה ובשירות לתושב, ביצענו קפיצה אדירה שהפכה את העיר שלנו לאחת מהערים המובילות בארץ בתחומים אלה. כבר ב־2021 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקר, שלפיו פתח תקווה עברה לקבוצת חמש הערים שזוכות לציון כללי גבוה, כשהיא מובילה בתחום שביעות הרצון, בתחום הניקיון באזור המגורים ובשיעורים הנמוכים ביותר של תחושת בדידות ואפליה. ב־32 מדדים שונים בסקר זה קיבלה פתח תקווה ציונים גבוהים יותר מהממוצע הארצי. כמו כן, על פי מדד "תחושת ביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשיכה", הנמצא תחת קטגוריית "ביטחון אישי", פתח תקווה עומדת על 84% – נתון גבוה מהממוצע הארצי, שעומד על 82.9%. על פי מדד שביעות הרצון מהחיים, בפתח תקווה הנתון עומד על 91.2% – לעומת 89.3% בממוצע הארצי.

 
סקר אחר שפרסמה באותה השנה אוניברסיטת חיפה, ושבחן את ביצועי השלטון המקומי בשמונה הערים הגדולות, העלה כי על פי מדד שביעות הרצון מהשירותים העירוניים, בפתח תקווה יש את רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר – 3.5 (בסולם 5 דרגות). הנשאלים התבקשו לדווח על שביעות הרצון שלהם מ־13 שירותים עירוניים, שביניהם חינוך, ביטחון אישי ושירותי חירום, תחזוקת תשתיות ועוד.


על פי מדד האמון במנהיגות המקומית, ראש העיר רמי גרינברג נמצא במקום השני אחרי ראש עיריית באר שבע – 3.7.


במחקר שסקר את מידת שביעות הרצון של התושבים מתפקודן של הממשלות והרשויות המקומיות בתקופת מגיפת הקורונה, נמצא כי עיריית פתח תקווה זכתה להערכה הגבוהה ביותר בגלים 3-1 ובגל הרביעי, 76% ו־71% בהתאמה.

איכות חיים ושירות לתושב פנימי